.O STUDIU.  (hry celkem - 14)

Jakub Dvorský je v herním průmyslu už hodně dlouho, pracoval pro Petra Vochozku a podílel se na hrách jako Dračí historie, Katapult a třeba také Asmodeus: Tajemný kraj Ruthaniolu. Další významnou spoluprací byl celovečerní film Jana Svěráka Kuky se vrací. Nejvíce se proslavil když na škole jako diplomovou práci vytvořil hru Samorost, se kterou školu úspěšně dokončil a po škole v roce 2003 založil studio Amanita Design (sami sebe označují spíše jako výtvarníky), které původně mělo dělat spíše animace a grafický design. Studio vydalo menší hry jako Rocketman, Samorost 2, Shy Dwarf, Questionaut, kde díky těmto vydělali dostatek na to aby mohli vytvořit velice úspěšnou hru Machinarium.

Hra z prostředí robotů získala mnoho ocenění díky grafice, nápadu a hratelnosti a stala se úspěšnou po celém světě. Na začátku tým tvořili Jakub Dvorský, Václav Blín a Tomáš Dvořák kteří pracovali na hře Samorost 2 v době, kdy si každý přividělával vlastní prací ale pak přišlo právě Machinarium a k týmu se přidávají Jakub Požár, David Oliva, Adolf Lachman, Jaroslav Plachý a dlší...

Machinárium bylo vydáno vroce 2009 a k dnešnímu datu se prodalo něco přes 6mil. kopií a to je opravdu úctyhodné číslo, které řadí tuto hru stále jako nejúspěšnější počin studia.

Dalším projektem našich "výtvarníků" byla v roce 2012 hra Botanicula, která je dle slov Jakuba dílem Jaroslava Plachého. Děj opět přesouvá do přírody a nese s sebou další úspěchy. Dlouho očekávaou hrous byl Samorost 3, který vyšel v roce 2016 a studio na něm pracovalo opravdu dlouho, stejně tak tomu bylo třeba i u hry Creaks (2020) na které se pracovalo neuvěřitelných 8 let!

Pro studio dnes pracuje něco kolem 25 lidí a tvoří celkem čtyři týmy, kde každý pracuje na nějaké hře. Aktuálně nejočekávanějším projektem je bezpochyby velice náročná hra na design - Phonopolis (práce probíhají již několik let).

Adresa:   

Amanita Design

Vrchlického sad 1963/6, 602 00, Brno
Czech Republic

contact@amanita-design.net

.HRY VYTVOŘENÉ STUDIEM.

XBOX vs PS5
05.05.2023
INTEL SE SVÝMI GPU ŠLAPE NA PATY KONKURENCI.
07.03.2023
CORE ULTRA, TAK SE BUDOU PO 15 LETECH JMENOVAT NOVÉ PROCESORY INTEL
05.05.2023
MARIO MÍŘÍ DO SÍNĚ SLÁVY. BYL JEDEN Z PRVNÍCH A OPĚT TOMU NEBUDE JINAK.
01.05.2023
OFFLINE, je muzejní společnost, která podle zákona č. 122/2000 Sb., shromažďuje písemné a hmotné památky, převážně dějin evropské historie.  Tyto sbírkové fondy rozšiřujeme, trvale uchováváme, evidujeme a odborně udržujeme, s cílem zachovávat je pro další generace a zpřístupnit   veřejnosti  ve stálých  expozicích a výstavách.

Copyright © 2010 - 2025 OFFLINE museum je součástí projektu OFFLINE - všechna práva vyhrazena.

Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků, fotografií či jiného obsahu je bez předcházejícího písemného souhlasu zakázáno.